permulaan>aku disini...

Assalamualaikum w.b.t,

Apa khabar semua,harap kamu dan family semua sihat dalam perlindunganNya...
salam perkenalan semua,saya budak baru belajar,masih baru dalam dunia berblogging ni...
dulu saya pernah create satu blog tetapi dah selamat terkubur disebabkan ke-busy-an tahap maksima dengan kerja,huuhu..alasan!padahal blogger lain pun kerja jugak,boleh saja update blogkan?hihi.its ok,tapi sekarang saya nak hidupkan kembali keinginan untuk bercorat-coret ni.....so saya create a new ones lor,nak update yang lama dah tak boleh...maklumlah,password pun dah hilang entah ke mana..

InsyaAllah,mungkin jalan ini salah satu cara untuk saya mengutip ilmu,belajar, mengembangkan pemikiran dan berkongsi sesuatu yang bermanfaat,insyaAllah...saham untuk akhirat!fighting!
disebabkan saya ini adalah seorang yg cetek ilmunya, kurang pengetahuannya dan pendek cerita...Insan Kerdil yg ingin mengemis bekalan untuk dibawa dalam perjalanan pengakhiran hidupnya...moga-moga akan ada teguran apabila saya melakukan kesalahan,insyaAllah dengan hati yang lapang saya akan menerima setiap teguran dan kritikan itu.

Saya memang minat dalam bidang penulisan ni,pernah ada hati jugak nak jadi novelis..cewah!tapi semua penulisan saya tamat tanpa ada penghujungnya...alahai...tulah,kalau usaha pun ala kadar,apa pun tak boleh...
Sekarang,saya nak kuatkan usaha saya insyaAllah...yelah,mana tahu saya boleh jadi macam novelis kegemaran saya tu ke kan...kenal tak kang abik?ala...novelis ayat-ayat cinta tu...huhui~tingginya kamu berangan wahai kakak...
InsyaAllah,apa pun tak mustahil kalau kita berusaha mencapai apa yang kita inginkan melainkan Allah SWT tidak mengizinkan...

Saya harap saya,kita dan mereka semua dapat memberi dan menerima sesuatu dari pekerjaan sampingan kita ni..sharing is caring is loving,right?dan yang paling penting mencapai keredhaanNya...amin...

InsyaAllah,semua coretan saya adalah luahan sendiri,pandangan yang lahir dari kotak pikiran,cebisan ilmu yang tersimpan,pelajaran yang baru sahaja dipelajari atau didengari dari sumber yang diyakini..Sesungguhnya yang baik itu adalah dari Allah Yang Maha Esa & yang buruk,cacat dan cuai  itu datangnya dari diri saya sendiri...

Terima kasih daun keladi.
(=

W'salam.

2 ulasan:

  1. Salam akak.. selamat datang ke dunia bloging:)
    yana akan sentiasa support akak... best entry akak yana suka!

    BalasPadam
  2. subhanallah...ble dibace tersentuh rase hati...same2 kte tingkatkan iman dan amal...utk menuju akhirat...insyaallah

    BalasPadam